Monday, 31 December 2012

EsOk DaH nAk MaSuK sEkOlAh :)

               Assalamualikum semua :) Saya rasa hari ni  dah x sabar nak pergi ke sekolah pada heri esok .. :) Mulai Esok aku akan belajar bersungguh2 demi masa depan aku .. :D . Aku akan buktikan yang aku boleh dapat 5A dalam UPSR nanti .. :) aku akan dengar ckp cikgu di sekolah .. <3 .

Sunday, 30 December 2012

Rasa hendak mendapat adeq lagi :)

                   Aku ingin mempunyai seorang adeq .. Kakak dan aku teringin nk adeq .. Insyaallah kalau ade rezeki mama mendapat anak lagi .. :D . Kalau mendapat anak harap2 mendapat anak lelaki .. :) . Aku berharap Allah makbulkan doaku .. Insyaallah .. <3 .. 

3/11/2012

                        Start pada hari isnin kitaorang bebas . Tapi tak boleh bawak hemfon ... Boleh bawak mainan       je . Best nya , aku juga masuk kelas 6B tahun depan .. Alhamdullillah dapat juga masuk kelas 6Berlian . Nasib baik la sama kelas ngan najiha , esda , ain .. eee best nya . HAHAHAHAHA .. :D . Tak lama lagi nk cuti sekolah . Boleh main puas2 masa cuti sekolah .. Hari jadi aku pun dah nk dekat , hari jadi aku pada 13/11/2001 maksudnya tahun nilah 2012 .. Hee x sabar nya nk sambut hari jadi aku ... Start tahun depan aku akan belajar bersungguh2 demi masa depan aku .  Harap2 UPSR aku dapat 5A , 4A , ataupun 3A . 

                           I love my bestfriend iaitu SAIDATUL NAJIHA BT SHAMSUL

Sunday, 15 July 2012

AcArA SuKaN Di SeKoLaH SKBR

                        Best nya pergi ke sekolah lama ku , baru lah kali ini aku pergi . aku sangat merindui sekolah lama ku .. Aku dapat berjumpa dgn kwn aku lagi .. Rindu kwn-kwn ku .. Aku gembira kerana dapat berborak dgn kawan-kawanku .. I'm VeRy VeRy HaPpY ... hee ~ . 
                       
                                            Harap aku akan pergi ke sekolah sana lagi .. <3

Thursday, 9 February 2012

hati yang mati

                                                    
HATI YANG MATI 


hati yang mati adalah lawan bagi hati yang sihat . ini bermaksud, orang yang tidak mengenali Tuhan dan tidak pernah menyembah serta menurut perintahnya . Mereka ini tidak disanyangidan tidak dapat keredaan ALLAH .

Sunday, 22 January 2012

berita yang sangat sedih

♥  oh my baby kitty  ♥ 
                          pada 12.12.2011 . jam 8:30 mlm . my baby kitty yg kelabu tuh . comey2 , manja2 gitu matiiiiiii . huhu :(( aq menangis teruk pada malam itu . tak tahu tetibe mlm tuh terasa sedih giler . aq menyesal x jaga dia elok2 .baru je rabu tu . manja2 ngan dye , belai- belai nagn dia , sampai dia tidor atas peha aq , dh lah baby lg , setahun lebih , aq rindu kitty . tetiba jeh hr khamis tu dia mati .. aq terjumpa dia at longkang belakang .. aq mmg sedih la . baru jew nmpak kitty meow3 time blik skolh tgh hr td .. mlm  tu pun aq prgi tuisyen jiran bwh , elok2 jew kitty tu . aik tetiba dengar aq menjerit dkt dlm bilik kkk aq KAKAK , KITTY DAH MATI !!! 'oh my  , terasa sebak di aty nih , sedih giler lah . rindu  
                          dgn kemanjaan+kecomelan+bunyi meow3 dye tiap hari . huhuhu . aq rindu kitty . 

                       
                      SELAMAT TINGGAL KITTY .. I LOVE KITTY   .
                                         
                                            MISS&LOVEKITTYFOEVER. muahxx10
                     
                        ILOVEEEEEEE YOUUUUU KITTYYYYYYYY ..  

Wednesday, 28 December 2011

Sebelum Hujan Turun

                            Seekor ank arnab  sedang memetik bunga hutan di lereng gunung . Ia membawa sebuah  bakul kecil . Cuaca sangat panas . ank arnab berdiri tegak sambil mengelap peluh . Tiba - tiba seekor layang - layang terbang melintasi kepalanya .
                               
                                Ank arnab itu menjerit , "Wahai layang - layang , mengapa kamu terbang begitu rendah ?"
      Layang - layang menjawab , " Hujan akan turun . Ada banyak Wap air di udara . Kepinding - kepinding menjadi basah dan tidak boleh terbang tinggi . Saya cuba menangkap mereka ."

                                Kemudian ank arnab menghampiri kolam ikan lalu bertanya , " Wahai ikan semua , apa yang menyebabkan kamu timbul di permukaan air hari ini ?"

                                 Salah seekor ikan menjawab , " Hujan akan turun . Udara semakin kurang di dalam air Oleh itu , kami timbul ke permukaan air untuk mendapatkan udara segar . Cepat , pulang sebelum kamu basah !"

                                  Anak arnab pun berlari ke rumah .Semasa berlari pulang , ia terlihat semut - semut berpindah dari sarang mereka . Anak arnab tunduk lalu bertanya , "Wahai semut semua , mengapa cepat - cepat kamu berpindah ke tempat baharu ?"
                                    Salah seekor semut menjawab , "Hujan akan turun . Kami berpindah ke tempat yang lebih tinggi sebelum rumah kami ditenggelami air ."  

                                      Anak arnab berlari pulang dgn lebih pantas . Sepanjang jalan ank arnab berfikir , "Emak menjemur padi di luar rumah .  Aku akn memberitahunya tntang hujan ini . "
                                       Pada ketika itu , ibu arnab gelisah menunggu anknya di pintu . Apabila  ternampak ibunya dari jauh ank arnab menjerit , "Emak , hujan akan turun ! Cepat pergi angkat padi itu !"

                                       "Emak sudah pun angkat padi itu , " kata ibu arnab sambil tersenyum . "Oh , ya , bagaimana kamu hujan akan turun ?"
                                       
                                        Ank arnab menjawab dengan bangga , " Layang - layang terbang rendah , ikan - ikan timbul di permukaan air dan semut - semut pula berpindah . Itu semuanya tanda - tanda hujan akan turun ."

                                       Ibu .arnab ketawa lalu berkata
' Kamu nampaknya telah belajar banyak perkara ." Pada ketika itu juga hujan pun turun .Hujan itu sangat lebat .